Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

söndag 4 januari 2009

Pepparkaka eller Pepparkaksgubbe!

För att göra en pepparkaks gubbe (eller annan pepparkaka) behöver du följande:
* brunt papper eller brunaktig tjockt papper
* Relief liner som är i vit färg (jag använder "gloss touch" köpt på Panduro Hobby)
* pepparkaksform
* sax, penna


Så hör gör du:
Rita och klipp ut en pepparkaka efter formen du har.
"Spritsa" ut motiv eller skriv något skoj på pepparkakan.
Låt torka.

Relief linern gör så att det ser ut som du spritsat och det liknar en pepparkaka!

Jag gjorde dessa som "juletiketter" ett år samt klistrade fast dom på framsidan av mina julkort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar