Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

lördag 3 januari 2009

Insidan av korten

Här kommer förslag på hur du kan inreda insidan av dina kort!

SKRIVA FÖR HAND
Mycket personligt och uppskattat! Men kanske bara om det gäller ett kort. För orkar du sitta och skriva för hand, om det gäller en inbjudan för 50 personer?

SKRIVA UT FRÅN DATORN
Mitt tips är att antingen skriva ut från datorn och använda tunt frostat papper (finns att köpa i papperhandel som är till för skrivare) eller skriva ut på en annan färg än kortet är.

Att sedan sätta fast din text går att göra på olika sätt;
  • limma
  • sätta fast med brads, bradletz
  • öljetter
  • snöre/band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar