Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

lördag 3 januari 2009

Förvaring

Jag förvarar mina olika saker för kort tillverkningen på lite olika sätt, beroende på vad det är.

STÄMPLAR förvarar jag i Ikea lådor "Trofast" i plast som är lätta att stapla. Då jag har rätt mycket stämplar, har jag börjat sortera dem efter;
  • blommor/växter/träd
  • jul/påsk/halloween
  • barn, baby motiv
  • övriga
MOTIVSAXAR förvarar jag i Ikea plastlådor "Samla" som är lätta att stapla.

GLITTER LIM förvarar jag i Ikeas "GLIS" låda med lock! Perfekta för sånt.

BRADS, BRADLETZ, KNAPPAR, ÖJETTER förvarar jag i Craft Mates underbara "Double snapping mega orginazer". Har du inte en sådan, skaffa en! Den fungerar som en pärm, som har två sidor och med 7 st små förvaringsboxar på en rad. I denna finns det totalt 56 små boxar! På sidan finns också en knapp, som du måste trycka in för att kunna öppna boxarna. Detta hindrar från att dom går upp av sig själva.



ÖVRIGT. Jag har en liten "scrappbook" väska som jag fyllt med det nödvändigaste. Bild kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar