Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

lördag 3 januari 2009

Kort lämpliga för Dop, Nyfödd, Barn


Vanligt kort.
Grunden är stämplad med skallra. Igelkotts babyn i korg är stämplat på grått papper, med svart stämpeldyna, som sedan är utklippt med motivsax (och ditlimmat).

Rossetten i korgen är färglagd med penna.













Vanligt kort. Grunden är stämplat med en skallra. Nallen är stämplad på grått papper som jag sedan klippt ut och limmat fast.

Nallen är stämplat i svart, som jag sedan embossat med "clear" embossingpulver. Hjärtat färglad med röd penna.













Vanligt kort. Motivet är stämplat med "clear" samt mitten fötterna är embossat i silver embossing pulver.
Insidan är i en annan färg, och för att få lite mera effekt på kortet, är det klippt "in" en bit med motivsax.















Skåpkort. Stämplat med två motivstämplar. Skallran är emblossad i silver, och ena fötterna med. De andra fossingarna är stämplade med "clear" stämpeldyna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar