Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

söndag 4 januari 2009

Dragspels kort

Till detta kort har jag använt ett halvt A4 papper. Rekommenderar dig att använda ett stort A4 papper, om kortet ex ska vara en inbjudan osv.




Tänk dig att du delar kortet i tre delar. Börja med att vika in den "första" delen till en tredjedel.
Vänd sedan på kortet (så delen du nyss vikt ligger med botten ned) och vik in den sista tredjedelen.
Kortets "mitt" blir en egen tredjedel som du inte viker alls.


Detta kort lämpar sig mycket bra för inbjudan. På framsidan kan du motivet och på ena sidan kan du klistra in en inbjudan. Se under Galleriet hur färdiga kort kan se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar