Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

söndag 4 januari 2009

Dop eller nyfödd kort



Vanligt kort. Stämpelmotivet med kaninen har jag stämplat med svart stämpeldyna på vitt papper, sedan kontur klippt och färglagt det. Likadant gäller med dom övriga motiven.
Jag har limmat på kaninen på en blå matta och sedan klippt ut det med motivsax och limmat fast på rosa kortet.

Blått smalt band, med två stycken knappar som ser ut som små fötter, och gjort hål i "baby" etiketten och trätt upp den på bandet med. Bandet sitter fast på baksidan av kortet.


Detaljbild på "småfötterna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar