Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

lördag 3 januari 2009

Nybörjare

Alla har vi varit nybörjare! Här kommer mina tips, för dig som vill börja med att tillverka dina egna kort!

1. Köp en stämpel som passar till mycket (min första stämpel var ett prickigt ljus, vilket både passade till "grattis kort" som till "julkort").

2. Köp svart stämpeldyna (passar till det mesta, samt att du kan färglägga dina motiv) eller en dyna dom består av 3 färger.

3. Köp billigt papper. "Vanliga" papper är tunnare än dom man normalt brukar göra kort av, men i början kan det vara bra att träna.

4. Köp en sax, motivsax och lim.

Sen är det bara att sätta igång! Se under "Teknik och layout" för att få reda på hur du kan skapa dina kort på ett enkelt sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar