Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

måndag 27 juli 2009

Trifold kort

  1. Skär ut en bit cardstock/papper som är 30*10 cm stor.
  2. Vik så att alla delar blir lika stora (dvs 10*10 cm).
  3. Vik de yttre rutorna på diagonalen. Diagonalen ska gå åt samma håll.
  4. Skär ett mönstrat papper och limma därefter på de triangelformade delarna (8,5*8,5 cm och dela detta på diagonalen).
  5. Skär till en bit papper till insidan, ca 9*9 cm.
Sätt gärna fast ett snöre runt om, gärna med någon dekoration.

(bild/skiss kommer inom kort)


Trifold kort i stängt läge


Trifold kort i helt öppet läge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar