Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

måndag 27 juli 2009

Kort med snedskuren framsida


  1. Använd ett papper som är 30*30 cm och som helst är dubbelsidigt (ett färgat och ett mönstrat). Vik det dubbelsidigt på mitten åt båda håll.
  2. Skär bort en "hel" ruta och skär även bort på tvären (det streckiga på skissen).
  3. Rutan som du skar bort, kan du (om du vill) skära ned till 13*13 cm och limma fast på locket.
  4. Klipp till ev dekoration och limma fast på insidan/eller locket på kortet
  5. Klipp till ev spets och limma fast på snedskurna tvären.
Om du vill skriva på insidan av kortet, kan du med fördel limma fast ett vitt papper och skriva på det.


Kortet sett framtill


Kortet i halvöppet läge


Kortet i helt öppet läge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar