Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

måndag 27 juli 2009

Baby kort (flicka) med snedskuren framsida



För att se beskrivning av hur du gör detta kort, klicka på "Modell/vikning av kort".

Jag har använt helt rosa papper cardstock 30*30 cm. Sen har jag klippt ut (snedskurna biten) från ett annat papper och limmat fast.

"Baby Girl" är rub ons och dekoren är små klistermärken.


Kortet i halvöppet läge


Kortet i helt öppet läge.

Lilla figuren är urklippt från annat papper och fastlimmat.
Vill man skriva något i kortets insida, kan man med fördel limma fast vitt papper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar