Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

tisdag 21 juni 2011

Mönstrad jacka/maskning på motiv

Detta tips såg jag i en utlänsk tidning om korttillverkning! Effekten blir jätte fin!


 1. Stämpla motivet på ett vitt eller naturfärgat papper.

2. Färglägg motivet (förutom det som ska få något annat mönster).

 3. Stämpla motivet igen, fast denna gång på det mönstrade pappret.
4. Klipp ut det som ska vara mönstrat. 

 5. Limma fast det mönstrade på "det vita fältet" som inte är färglagt. Det underlättar om du använder en pincett.

 Motivet är nu färdigt att limmas fast på ett kort!

Till detta motiv använde jag ProMaker pennorna.
 Här är samma motiv, men annat mönster på "jackan" (annat papper).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar