Välkommen till min blogg!

Jag heter Helén och på min blogg kan du läsa om allt som har med att tillverka egna kort!

Jag kommer bidra med tips, teknik, inspiration och galleri!
Korten gör jag mestadels med hjälp av motivstämplar (rubberstamps).

Denna blogg startade jag 2009-01-03.

onsdag 20 maj 2009

Inbjudningskort min 35 års fest

Ja, det var länge sedan jag gjorde några kort. Men inför min 35 års middag/fest, har jag faktiskt gjort allihopa (runt 30 stycken!).

Temat var "Black Silver" så jag använde följande för att göra korten:
  • svart papper (till korten)
  • transparent papper där jag skrev ut texten (från skrivaren)
  • silver relief liner - som jag använde till att "skriva" texten inbjudan på framsidan
  • strass klistermärken, som fick pryda framsidan
  • bradz i "strass" samt glitter för att hålla inbjudningstexten på plats inne i kortet
Blev jätte lyckat. Dock var det svarta pappret lite för tunt. Men jag hittade tyvärr inget annat mera tjockare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar